Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Η Ελληνική ιδιομορφία που επιμένει

Γατόπαρδος του Βισκόντι: Κλαούντια Καρντινάλε, Αλαίν Ντελόν
Το γεγονός ότι η οικονομική, πολιτική ή και άλλου είδους κρίση, εδώ και 5 χρόνια, δεν είναι κρίση που εντοπίζεται αποκλειστικά και μόνον στην Ελλάδα, ούτε μόνον στην περιφέρεια της Ευρώπης (στις λεγόμενες χώρες PIIGCS), εμπεδώνεται με το πέρασμα του χρόνου από όλο και περισσότερους. Είτε πλήττονται από την κρίση, είτε όχι.
Άλλα είναι που δεν έχουν γίνει κατανοητά. Πολύ λίγο έχει εμπεδωθεί, ότι η πολιτική στην Ελλάδα, είναι αυτή που στον καιρό της κρίσης, προστατεύει καλύτερα τις πιό ισχυρές κοινωνικές μερίδες (όπως ακριβώς πρίν από την κρίση τις πριμοδότησε). Χωρίς έλεος για τους λοιπούς. 
Τόσο στοργική προς τους μέν, τόσο ανελέητη προς τους δέ, όσο σε καμμιά άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής κοινότητας. Προστατεύει αυτούς που συνήθως αποκαλούνται «οι πλούσιοι», αλλά μαζί και άλλες, ιδιαίτερης επιρροής ομάδες, καλά οχυρωμένες σε κάστρα πελατειακής ή άλλης σχέσης. Πόσο έχει εμπεδωθεί στη συνείδηση του μέσου πολίτη, ότι κατά βάση, απ' αυτό ακριβώς αρχίζουν και σ' αυτό καταλήγουν, όσα μας φαίνονται ως μοναδική στην Ευρώπη ανικανότητα των εδώ κυβερνώντων; Έχουμε συλλογισθεί επαρκώς, πόσο συνδέεται στενά με αυτή την πιστή, μέχρι πολιτικού θανάτου, σχέση εξυπηρέτησης ισχυρών αφεντάδων και καλών πελατών, αυτό που μας εμφανίζεται ως μοναδική παθογένεια του Ελληνικού κομματικού συστήματος και ανεπάρκεια του πολιτικού προσωπικού ;

Όπως χαρακτηριστικά γράφηκε, «το σκάνδαλο των επισφαλών δανείων του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου εκτίναξε το θέμα της διαφθοράς από τις παράνομες συνταξιοδοτήσεις και άλλα πληβειακά παρόμοια, στην ανώτατη κλίμακα του οικονομικού κατεστημένου. Είναι προφανές ότι καταβάλλεται προσπάθεια να μην επεκταθεί η έρευνα στα επισφαλή δάνεια των συστημικών τραπεζών προς επιχειρηματίες που κυριαρχούν στην ελληνική οικονομία, αλλά είναι αμφίβολο εάν τελικώς αυτό αποτραπεί» (Κώστα Ιορδανίδη, Σωρεία ατυχών συμπτώσεων, στην "Καθημερινή" 19 Iανoυαρίου 2014).
Ωστόσο, πολύ πριν πολεμήσει μέχρι την τελευταία ρανίδα αξιοπιστίας για να υπερασπισθεί όλους μαζί, φοροφυγάδες και αθώους, της «λίστας Λαγκάρντ» ή των άλλων, μεγαλύτερων «λιστών», αυτό το κομματικό σύστημα, στις ένδοξες ημέρες των «παροχών και των κεκτημένων», είχε νομοθετήσει το φορολογικό σύστημα που ανοίγει ελεύθερα το  δρόμο στους φοροφυγάδες.
Πολύ πρίν περικόψουν μικρούς μισθούς ή συντάξεις με «οριζόντιες» περικοπές, πρίν καταστρέψουν τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, είχαν νομοθετήσει το δήθεν ενιαίο μισθολόγιο του δημόσιου τομέα (με τις τερατώδεις ανισότητες που αποκαλύπτονται τώρα), είχαν κατασκευάσει μεγαλειώδεις ασφαλιστικούς πύργους στην άμμο, είχαν πριμοδοτήσει το αίσχος της εκτεταμένης παροχής ανασφάλιστης μισθωτής εργασίας με «μπλοκάκια» παροχής υπηρεσιών. 
Και τώρα τι;  
Η μεν  κυβερνητική πλευρά στηρίζει την «ιδιομορφία» του νοτιο-Βαλκανικού βάλτου, εκτός των άλλων και με το όπλο της μεταρρυθμιστικής αδράνειας: Αδράνεια βέβαια για τις πραγματικές μεταρρυθμίσεις. Καμμιά αδράνεια γι' αυτό που κατάντησε να σημαίνει η λέξη «μεταρρύθμιση» στην Ελλάδα. Και πάντοτε με το υπερόπλο της ταξικής αδιαλλαξίας: Πάντα τόσο στοργική προς τους μέν, τόσο ανελέητη προς τους δέ, όσο σε καμμιά άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. 
Και οι ευνοούμενοι, οι προστατευόμενοι; Πώς «στηρίζουν την αλλαγή (που δεν γίνεται), ελέγχοντας την εξουσία»; Φυσικά με τον κουτοπόνηρο, αλλά αποτελεσματικό τρόπο της αντιπολιτευτικής διεκδίκησης, της προστασίας των κεκτημένων με τον «συνδικαλισμό του εξασφαλισμένου», με τον τρόπο της κριτικής, έως χαοτικά αντιπαραθετικής υποστήριξης και αντιστήριξης του χάους. «Κάντε μας και άλλα χατήρια, όλα όσα ποθούμε, γιατί δεν θα διστάσουμε να πάμε στους απέναντι. Και μαζί μ' αυτούς, θα πάμε γι' άλλες Πολιτείες». Όχι, δεν πρόκειται για ασυνήθιστη προετοιμασία ταξικής αποστασίας, αλλά για τον παλιό καλό βυζαντινισμό του «διεκδικητικού συνδικαλισμού των πλουσίων», με τις τόσες ρίζες σ' αυτή τη χώρα. 
Και έτσι, ελπίζουν να την κερδίσουν πάλι την παρτίδα: «Όλα ν' αλλάξουν, για να μείνουν όλα ίδια», όπως στον παλιό καλό καιρό του Γατόπαρδου, αφήνόντάς μας «κατάπληκτους από την απληστία και τη σκληρότητα των πλούσιων γερόντων» (Νίκου Ξυδάκη, Ο Γατόπαρδος, οι Καταραμένοι). 
Και επειδή διαφεύγει αυτή η κοινωνικά ανελέητη Ελληνική μοναδικότητα - και εξαιτίας άλλων πραγμάτων βέβαια -, μένει ανεξήγητη ή ερμηνεύεται με ασαφείς και επιφανειακούς τρόπους, η λεγόμενη Ελληνική ιδιομορφία: Για ποιούς λόγους η δική μας χώρα είναι η πιό βαρειά άρρωστη της Ευρωπαϊκής επιδημίας; Γιατί, ενώ το πρόβλημα είναι κοινό, Ευρωπαϊκό, ωστόσο η χώρα μας ήταν και παραμένει περίπτωση ξεχωριστή, «ειδική και δύσκολη» ; Τυχαίο;

 Γ. Ρ.

(Updated, με συμπεράσματα από ένα τεκμηριωμένο - με αριθμούς και διαγράμματα - κείμενο:
cornelsen : Δεν είναι μυστήριο αλλά θέμα απλής αριθμητικής – και λογικής)


 
    Πηγή:  cornelsen : Δεν είναι μυστήριο αλλά θέμα απλής αριθμητικής – και λογικής

2 σχόλια:

  1. Δεν υπάρχει μεγάλο κόμμα, δημοσιογράφος ή κανάλι με αυτό το κεντρικό πρόταγμα.
    Άρα ο άξονας που θέσατε δεν υπάρχει, σας συνιστω, εσάς και των αναγνωστών σας, ιατρικό έλεγχο των ψευδαισθήσεών σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως ειρωνεία, ενδιαφέρουσα και κομψή παρατήρηση, αλλά θα καταλάβουν την ειρωνεία οι αρμόδιοι στα μεγάλα κόμματα, οι μεγαλο-δημοσιογράφοι και τα κανάλια;
      Χλωμό το βλέπω, στις δικές τους ψευδαισθήσεις δεν χωρά η ειρωνεία.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις 2013 - 2022

Το δημοκρατικό αίτημα των καιρών: Το δίκιο των νέων γενεών και των γενεών που έρχονται

Το δημοκρατικό αίτημα των καιρών: Το δίκιο των νέων γενεών και των γενεών που έρχονται
Χρίστος Αλεξόπουλος: Κλιματική κρίση και κοινωνική συνοχή

ΕΠΙΛΟΓΕΣ:
Αντρέϊ Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι

ΕΠΙΛΟΓΕΣ:<br>Αντρέϊ Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι
Πως η αγάπη επουλώνει τη φθορά του κόσμου

Danilo Kiš:

Danilo Kiš:
Συμβουλές σε νεαρούς συγγραφείς, και όχι μόνον

Predrag Matvejević:

Predrag Matvejević:
Ο Ρωσο-Κροάτης ανιχνευτής και λάτρης του Μεσογειακού κόσμου

Azra Nuhefendić

Azra Nuhefendić
Η δημοσιογράφος με τις πολλές διεθνείς διακρίσεις, γράφει για την οριακή, γειτονική Ευρώπη

Μάης του '36, Τάσος Τούσης

Μάης του '36, Τάσος Τούσης
Ο σκληρός Μεσοπόλεμος: η εποχή δοσμένη μέσα από τη ζωή ενός ανθρώπου - συμβόλου

Ετικέτες

«Γενιά του '30» «Μακεδονικό» 1968 1989 αειφορία Ανδρέας Παπανδρέου αντιπροσωπευτική δημοκρατία Αριστοτέλης Αρχιτεκτονική Αυστρομαρξισμός Βαλκανική Βαρουφάκης βιοποικιλότητα Βρετανία Γαλλία Γερμανία Γκράμσι Διακινδύνευση Έθνος και ΕΕ Εκπαίδευση Ελεφάντης Ενέργεια Επισφάλεια ηγεμονία ΗΠΑ Ήπειρος Θ. Αγγελόπουλος Θεοδωράκης Θεσσαλονίκη Θεωρία Συστημάτων Ιβάν Κράστεφ ιστορία Ιταλία Καντ Καρλ Σμιτ Καταναλωτισμός Κεντρική Ευρώπη Κέϋνς Κίνα Κλιματική αλλαγή Κοινοτισμός κοινωνική ανισότητα Κορνήλιος Καστοριάδης Κοσμάς Ψυχοπαίδης Κράτος Πρόνοιας Κώστας Καραμανλής Λιάκος Α. Λογοτεχνία Μάνεσης Μάξ Βέμπερ Μάρξ Μαρωνίτης Μέλισσες Μέσα «κοινωνικής» δικτύωσης Μέσα Ενημέρωσης Μεσόγειος Μεταπολίτευση Μιχ. Παπαγιαννάκης Μουσική Μπερλινγκουέρ Νεοφιλελευθερισμός Νίκος Πουλαντζάς Νίτσε Ο τόπος Οικολογία Ουκρανία Π. Κονδύλης Παγκοσμιοποίηση Παιδεία Πράσινοι Ρήγας Ρίτσος Ρωσία Σεφέρης Σημίτης Σολωμός Σοσιαλδημοκρατία Σχολή Φραγκφούρτης Ταρκόφσκι Τουρκία Τραμπ Τροβαδούροι Τσακαλώτος Τσίπρας Φιλελευθερισμός Φιλοσοφία Χαλκιδική Χέγκελ Χριστιανισμός Acemoglu/Robinson Adorno Albrecht von Lucke André Gorz Axel Honneth Azra Nuhefendić Balibar Brexit Carl Schmitt Chomsky Christopher Lasch Claus Offe Colin Crouch Elmar Altvater Ernst Bloch Ernst-W. Böckenförde Franklin Roosevelt Habermas Hannah Arendt Heidegger Jan-Werner Müller Jeremy Corbyn Laclau Le Corbusier Louis Althusser Marc Mazower Matvejević Michel Foucault Miroslav Krleža Mudde Otto Bauer PRAXIS International Ruskin Sandel Michael Strauss Leo Streeck T. S. Eliot Timothy Snyder Tolkien Ulrich Beck Wallerstein Walter Benjamin Wolfgang Münchau Zygmunt Bauman

Song for the Unification (Zbigniew Preisner -
Elzbieta Towarnicka - Kr. Kieślowski) - youtube

Song for the Unification (Zbigniew Preisner - <br>Elzbieta Towarnicka - Kr. Kieślowski) - youtube
Ἐὰν ταῖς γλώσσαις τῶν ἀνθρώπων λαλῶ καὶ τῶν ἀγγέλων,
ἀγάπην δὲ μὴ ἔχω, γέγονα χαλκὸς ἠχῶν ἢ κύμβαλον ἀλαλάζον...
Ἡ ἀγάπη ...πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ἐλπίζει, πάντα ὑπομένει...
Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα·
μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (προς Κορινθ. Α΄ 13)

Zygmunt Bauman: «Ρευστές ζωές, ρευστός κόσμος, ρευστή αγάπη»

Zygmunt Bauman: «Ρευστές ζωές, ρευστός κόσμος, ρευστή αγάπη»
«Είμαι βραχυπρόθεσμα απαισιόδοξος αλλά μακροπρόθεσμα αισιόδοξος»

Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας

Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
«Χριστούγεννα με τον Κοκκινολαίμη – Το Αηδόνι του Χειμώνα»

Ψηλά στην Πίνδο, στο Περτούλι

Ψηλά στην Πίνδο, στο Περτούλι