Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017
Η ακατανίκητη ελληνική παρεοκρατία και οι ομηρικές μάχες για το «αδειανό πουκάμισο»
Ετικέτες
Λογοτεχνία,
Πολιτικό Πρόγραμμα,
Πολιτισμική κρίση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις 2013 - 2022
Το δημοκρατικό αίτημα των καιρών: Το δίκιο των νέων γενεών και των γενεών που έρχονται
Azra Nuhefendić
Μάης του '36, Τάσος Τούσης
Ετικέτες
1968
1989
Acemoglu/Robinson
Adorno
Albrecht von Lucke
André Gorz
Axel Honneth
Azra Nuhefendić
Balibar
Brexit
Carl Schmitt
Chomsky
Christopher Lasch
Claus Offe
Colin Crouch
Elmar Altvater
Ernst Bloch
Ernst-W. Böckenförde
Franklin Roosevelt
Habermas
Hannah Arendt
Heidegger
Jan-Werner Müller
Jeremy Corbyn
Laclau
Le Corbusier
Louis Althusser
Marc Mazower
Matvejević
Michel Foucault
Miroslav Krleža
Mudde
Otto Bauer
PRAXIS International
Ruskin
Sandel Michael
Strauss Leo
Streeck
T. S. Eliot
Timothy Snyder
Tolkien
Ulrich Beck
Wallerstein
Walter Benjamin
Wolfgang Münchau
Zygmunt Bauman
«Γενιά του '30»
«Μακεδονικό»
Έθνος και ΕΕ
Ήπειρος
Ανδρέας Παπανδρέου
Αριστοτέλης
Αρχιτεκτονική
Αυστρομαρξισμός
Βαλκανική
Βαρουφάκης
Βρετανία
Γαλλία
Γερμανία
Γκράμσι
Διακινδύνευση
Εκπαίδευση
Ελεφάντης
Ενέργεια
Επισφάλεια
ΗΠΑ
Θ. Αγγελόπουλος
Θεοδωράκης
Θεσσαλονίκη
Θεωρία Συστημάτων
Ιβάν Κράστεφ
Ιταλία
Κέϋνς
Κίνα
Καντ
Καρλ Σμιτ
Καταναλωτισμός
Κεντρική Ευρώπη
Κλιματική αλλαγή
Κοινοτισμός
Κορνήλιος Καστοριάδης
Κοσμάς Ψυχοπαίδης
Κράτος Πρόνοιας
Κώστας Καραμανλής
Λιάκος Α.
Λογοτεχνία
Μάνεσης
Μάξ Βέμπερ
Μάρξ
Μέλισσες
Μέσα «κοινωνικής» δικτύωσης
Μέσα Ενημέρωσης
Μαρωνίτης
Μεσόγειος
Μεταπολίτευση
Μιχ. Παπαγιαννάκης
Μουσική
Μπερλινγκουέρ
Νίκος Πουλαντζάς
Νίτσε
Νεοφιλελευθερισμός
Ο τόπος
Οικολογία
Ουκρανία
Π. Κονδύλης
Παγκοσμιοποίηση
Παιδεία
Πράσινοι
Ρήγας
Ρίτσος
Ρωσία
Σεφέρης
Σημίτης
Σολωμός
Σοσιαλδημοκρατία
Σχολή Φραγκφούρτης
Ταρκόφσκι
Τουρκία
Τραμπ
Τροβαδούροι
Τσίπρας
Τσακαλώτος
Φιλελευθερισμός
Φιλοσοφία
Χέγκελ
Χαλκιδική
Χριστιανισμός
αειφορία
αντιπροσωπευτική δημοκρατία
βιοποικιλότητα
ηγεμονία
ιστορία
κοινωνική ανισότητα
Song for the Unification (Zbigniew Preisner -
Elzbieta Towarnicka - Kr. Kieślowski) - youtube
Zygmunt Bauman: «Ρευστές ζωές, ρευστός κόσμος, ρευστή αγάπη»
Ψηλά στην Πίνδο, στο Περτούλι

Όμως η πραγματική καταστροφική ορμή που καθηλώνει σ' αυτό το συνδυασμό αποτυχημένου κράτους και δυσαρμονικής κοινωνίας, δεν γεννιέται «κάτω», αλλά «επάνω»: το ψάρι πάντα αρχίζει να βρωμά από το κεφάλι. Το μεγαλύτερο κακό, είναι ότι τα απομεινάρια του ελληνικού πολιτικού προσωπικού, «αριστερού», «δεξιού», «κεντρώου» ή άλλου, μολονότι ήδη συνέβησαν όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί αποτυχιών και ατυχών καταστάσεων, συνεχίζουν να μη παίρνουν το μάθημά τους και καθορίζουν πάντα τη στάση τους με κριτήριο το τι θέλει αυτή η οπαδοποιημένη μειοψηφία. Υποκρύπτεται βέβαια η παντοδύναμη πελατειακή σχέση, η οποία για την μειοψηφία αυτή (και μόνον γι΄ αυτή!) παραμένει ζωντανή έτσι ή αλλοιώς, άμεσα ή έμμεσα, ως πραγματικότητα ή ως υπόσχεση. Η κάθε ομάδα εξουσίας στηρίζεται στους «δικούς της». Και ταυτόχρονα τους στηρίζει. Με στήριξη ιδεολογική, αλλά κυρίως υλική (βλέπε «παροχές» των εκάστοτε κυβερνήσεων, υποσχέσεις των εκάστοτε αντιπολιτεύσεων αλλά και διορισμούς των οπαδικών ελίτ στις περιζήτητες, λίγες, όλο και λιγότερες θέσεις).
Απομένει ο πόλεμος όλων εναντίον όλων. Βγαίνουμε ζημιωμένοι οι πολλοί, όχι όμως το υπάρχον πολιτικό προσωπικό, οι οικονομικές, μιντιακές και ακαδημαϊκές ελίτ και οι τρόφιμοι του βαθέος ελληνικού κράτους ως άτομα και ως «παρέες» - οι σκληροί πυρήνες της ελληνικής παρεοκρατίας, της πάντα κυρίαρχης άν και τώρα πιά ανυπόληπτης στους πολλούς, στους εκτός των προστατευτικών κοινωνικών τειχών. Αυτές οι μεγάλες, σύνθετες και όλων των κομματικών αποχρώσεων «παρέες»* είναι «προμελετημένες», εξασφαλισμένες, οχυρωμένες και καλά προστατευμένες (με έσχατο και δυσκολοπαραβίαστο οχυρό προστασίας αυτό που αποκαλείται στην Ελλάδα δικαστική εξουσία - βλέπε προστασία των «λιστόβιων», και κυρίως των μη πολιτικών «λιστόβιων»), με αντοχές παντός καιρού· συνεπώς, από την αδιόρθωτα ιδιοτελή σκοπιά τους, έχουν ακόμη την πολυτέλεια να φέρονται ανεύθυνα. Αυτές οι παρέες δεν πολεμούν μεταξύ τους για ένα «αδειανό πουκάμισο», αλλά για μια ολοζώντανη «Ελένη».
Ο νεοφιλελευθερισμός και η ιστορία του - εδώ στο Νότο