Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017
Η ακατανίκητη ελληνική παρεοκρατία και οι ομηρικές μάχες για το «αδειανό πουκάμισο»
Ετικέτες
Λογοτεχνία,
Πολιτικό Πρόγραμμα,
Πολιτισμική κρίση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις 2013 - 2022
Ετικέτες
«Γενιά του '30»
«Μακεδονικό»
1968
1989
αειφορία
Ανδρέας Παπανδρέου
αντιπροσωπευτική δημοκρατία
Αριστοτέλης
Αρχιτεκτονική
Αυστρομαρξισμός
Βαλκανική
Βαρουφάκης
βιοποικιλότητα
Βρετανία
Γαλλία
Γερμανία
Γκράμσι
Διακινδύνευση
Έθνος και ΕΕ
Εκπαίδευση
Ελεφάντης
Ενέργεια
Επισφάλεια
ηγεμονία
ΗΠΑ
Ήπειρος
Θ. Αγγελόπουλος
Θεοδωράκης
Θεσσαλονίκη
Θεωρία Συστημάτων
Ιβάν Κράστεφ
ιστορία
Ιταλία
Καντ
Καρλ Σμιτ
Καταναλωτισμός
Κεντρική Ευρώπη
Κέϋνς
Κίνα
Κλιματική αλλαγή
Κοινοτισμός
κοινωνική ανισότητα
Κορνήλιος Καστοριάδης
Κοσμάς Ψυχοπαίδης
Κράτος Πρόνοιας
Κώστας Καραμανλής
Λιάκος Α.
Λογοτεχνία
Μάνεσης
Μάξ Βέμπερ
Μάρξ
Μαρωνίτης
Μέλισσες
Μέσα «κοινωνικής» δικτύωσης
Μέσα Ενημέρωσης
Μεσόγειος
Μεταπολίτευση
Μιχ. Παπαγιαννάκης
Μουσική
Μπερλινγκουέρ
Νεοφιλελευθερισμός
Νίκος Πουλαντζάς
Νίτσε
Ο τόπος
Οικολογία
Ουκρανία
Π. Κονδύλης
Παγκοσμιοποίηση
Παιδεία
Πράσινοι
Ρήγας
Ρίτσος
Ρωσία
Σεφέρης
Σημίτης
Σολωμός
Σοσιαλδημοκρατία
Σχολή Φραγκφούρτης
Ταρκόφσκι
Τουρκία
Τραμπ
Τροβαδούροι
Τσακαλώτος
Τσίπρας
Φιλελευθερισμός
Φιλοσοφία
Χαλκιδική
Χέγκελ
Χριστιανισμός
Acemoglu/Robinson
Adorno
Albrecht von Lucke
André Gorz
Axel Honneth
Azra Nuhefendić
Balibar
Brexit
Carl Schmitt
Chomsky
Christopher Lasch
Claus Offe
Colin Crouch
Elmar Altvater
Ernst Bloch
Ernst-W. Böckenförde
Franklin Roosevelt
Habermas
Hannah Arendt
Heidegger
Jan-Werner Müller
Jeremy Corbyn
Laclau
Le Corbusier
Louis Althusser
Marc Mazower
Matvejević
Michel Foucault
Miroslav Krleža
Mudde
Otto Bauer
PRAXIS International
Ruskin
Sandel Michael
Strauss Leo
Streeck
T. S. Eliot
Timothy Snyder
Tolkien
Ulrich Beck
Wallerstein
Walter Benjamin
Wolfgang Münchau
Zygmunt Bauman
Όμως η πραγματική καταστροφική ορμή που καθηλώνει σ' αυτό το συνδυασμό αποτυχημένου κράτους και δυσαρμονικής κοινωνίας, δεν γεννιέται «κάτω», αλλά «επάνω»: το ψάρι πάντα αρχίζει να βρωμά από το κεφάλι. Το μεγαλύτερο κακό, είναι ότι τα απομεινάρια του ελληνικού πολιτικού προσωπικού, «αριστερού», «δεξιού», «κεντρώου» ή άλλου, μολονότι ήδη συνέβησαν όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί αποτυχιών και ατυχών καταστάσεων, συνεχίζουν να μη παίρνουν το μάθημά τους και καθορίζουν πάντα τη στάση τους με κριτήριο το τι θέλει αυτή η οπαδοποιημένη μειοψηφία. Υποκρύπτεται βέβαια η παντοδύναμη πελατειακή σχέση, η οποία για την μειοψηφία αυτή (και μόνον γι΄ αυτή!) παραμένει ζωντανή έτσι ή αλλοιώς, άμεσα ή έμμεσα, ως πραγματικότητα ή ως υπόσχεση. Η κάθε ομάδα εξουσίας στηρίζεται στους «δικούς της». Και ταυτόχρονα τους στηρίζει. Με στήριξη ιδεολογική, αλλά κυρίως υλική (βλέπε «παροχές» των εκάστοτε κυβερνήσεων, υποσχέσεις των εκάστοτε αντιπολιτεύσεων αλλά και διορισμούς των οπαδικών ελίτ στις περιζήτητες, λίγες, όλο και λιγότερες θέσεις).
Απομένει ο πόλεμος όλων εναντίον όλων. Βγαίνουμε ζημιωμένοι οι πολλοί, όχι όμως το υπάρχον πολιτικό προσωπικό, οι οικονομικές, μιντιακές και ακαδημαϊκές ελίτ και οι τρόφιμοι του βαθέος ελληνικού κράτους ως άτομα και ως «παρέες» - οι σκληροί πυρήνες της ελληνικής παρεοκρατίας, της πάντα κυρίαρχης άν και τώρα πιά ανυπόληπτης στους πολλούς, στους εκτός των προστατευτικών κοινωνικών τειχών. Αυτές οι μεγάλες, σύνθετες και όλων των κομματικών αποχρώσεων «παρέες»* είναι «προμελετημένες», εξασφαλισμένες, οχυρωμένες και καλά προστατευμένες (με έσχατο και δυσκολοπαραβίαστο οχυρό προστασίας αυτό που αποκαλείται στην Ελλάδα δικαστική εξουσία - βλέπε προστασία των «λιστόβιων», και κυρίως των μη πολιτικών «λιστόβιων»), με αντοχές παντός καιρού· συνεπώς, από την αδιόρθωτα ιδιοτελή σκοπιά τους, έχουν ακόμη την πολυτέλεια να φέρονται ανεύθυνα. Αυτές οι παρέες δεν πολεμούν μεταξύ τους για ένα «αδειανό πουκάμισο», αλλά για μια ολοζώντανη «Ελένη».
Ο νεοφιλελευθερισμός και η ιστορία του - εδώ στο Νότο